Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dar v symbolické komunikaci šlechtické společnosti českých zemí počátkem novověku
KALIVODA, Jakub
Předkládaná diplomová práce se zabývá dary ve společnosti předbělohorské české a moravské šlechty. Na základě analýzy epistolografických pramenů se pokouší přiblížit osoby dárců a obdarovaných, předměty posílané jako dary a účely, kterých měl tento společenský akt dosáhnout. Velké množství nalezených dopisů umožnilo použití kvantitativního přístupu, prameny jsou však analyzovány i sémanticky. Obdarování je v práci nahlíženo jako způsob komunikace, kterým si zúčastnění šlechtici předávali nějaké informace. Teoreticky je pohled na dary zakotven v antropologických a sociologických prací Marcela Mausse, Pierra Bourdieua a dalších.
Akvizice v (odborných / veřejných) knihovnách
Černohlávková, Petra ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a popis akviziční činnosti v pěti sledovaných knihovnách profilovaných na umění. V teoretické části přibližuje profilování fondu, akviziční proces, finanční hlediska akvizice a jednotlivé způsoby akvizice (nákup, dar, výměna, povinný výtisk a ostatní zdroje). Dále se zabývá e-zdroji, typy speciálních dokumentů, jež jsou typické pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. V praktické části sleduje u jednotlivých knihoven profil fondu, akviziční proces, financování a způsoby akvizice. Dále jsou předmětem zájmu e-zdroje, typy speciálních dokumentů specifických pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. Za každou knihovnou následuje krátké shrnutí. V závěru praktické části jsou knihovny mezi sebou porovnány a v závěru celé práce srovnány s teoretickou částí.
Specifika účetnictví nestátních neziskových organizací
BRŮNOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zaměřuje na neziskové organizace, způsoby financování jejich činnosti a na účtování vybraných zdrojů financování, tj. darů a dotací. Dále se věnuje srovnání účtování těchto zdrojů financování v státní a nestátní neziskové organizaci a vyhodnocení rozdílů.
Akvizice v (odborných / veřejných) knihovnách
Černohlávková, Petra ; Buřilová, Marcela (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu a popis akviziční činnosti v pěti sledovaných knihovnách profilovaných na umění. V teoretické části přibližuje profilování fondu, akviziční proces, finanční hlediska akvizice a jednotlivé způsoby akvizice (nákup, dar, výměna, povinný výtisk a ostatní zdroje). Dále se zabývá e-zdroji, typy speciálních dokumentů, jež jsou typické pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. V praktické části sleduje u jednotlivých knihoven profil fondu, akviziční proces, financování a způsoby akvizice. Dále jsou předmětem zájmu e-zdroje, typy speciálních dokumentů specifických pro odborné knihovny a způsoby hodnocení efektivity akviziční činnosti. Za každou knihovnou následuje krátké shrnutí. V závěru praktické části jsou knihovny mezi sebou porovnány a v závěru celé práce srovnány s teoretickou částí.
Analýza dárcovství
Wiesnerová, Jana ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Kovanda, Lukáš (oponent)
Práce analyzuje pomocí probit modelů vlivy jednotlivých faktorů na pravděpodobnost přispění na charitativní účely, přičemž hodnotí pouze finanční dary. Použitá data byla čerpána z databáze MML-TGI vzniklé na základě projektu společnosti MEDIAN s. r. o. a jsou za rok 2012. V práci jsou sestaveny dva modely s využitím různých vysvětlujících proměnných. Oba modely potvrzují hypotézu práce, že vyšší pravděpodobnost participace na dárcovství je u žen. V prvním modelu se podařil prokázat vliv věku a dosaženého vzdělání na pravděpodobnost věnovaní finančního daru charitám. Nejvyšší nárůst pravděpodobnosti byl zaznamenán u věkové kategorie 40 až 45 let a u vysokoškolských absolventů. Ve druhém modelu se testovala dále závislost dárcovství na politické orientaci, čistém měsíčním příjmu a rodinném stavu. Bylo dokázáno, že nejvyšší pravděpodobnost můžeme čekat u vdaných žen a ženatých mužů, stejně jako u lidí pravicově orientovaných a osob s příjmem v rozmezí 15.001 Kč až 30.000 Kč měsíčně.
Náklady na reprezentaci z pohledu daně z příjmů právnických osob
Veselá, Lucie ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení dosavadní právní úpravy nákladů na reprezentaci jakožto daňově neuznatelných nákladů a jejich komparace s náklady na propagaci a sponzoring, přičemž právě tyto druhy nákladů jsem si vybrala z důvodu jejich možné zaměnitelnosti či podobnosti s náklady na reprezentaci. Po zhodnocení dosavadní legislativy v této oblasti se v práci soustředím na otázku opodstatnění těchto nákladů jakožto daňově neuznatelných a také na vytyčení hranice mezi výše zmíněnými skupinami nákladů, přičemž v práci vycházím ze současného stavu české právní úpravy, literatury, judikatury a zahraniční právní úpravy v Německu a ve Velké Británii.
Účtování a zdaňování darů a dotací u účetních jednotek
MARŠOUNOVÁ, Jana
Cílem práce bylo upozornit na rozdíly v účtování darů a dotací podle vyhlášek 500/2002 Sb., 504/2002 Sb. a 410/2009 Sb.Vedlejším cílem práce bylo upozornění na rozdílnost ve zdańování daní z příjmů u účetních jednotek.Problematika byla shrnuta pomocí citací odborné literatury, zákonů a vyhlášek. Výsledky práce byly zpracovány pomocí stanovené metodiky. Podklady získané od oslovených účetních jednotek byly zpracovány do tabulek a schémat, které umožnily srovnání a nalezení podstatných rozdílů v účtování a zdanění.
Dary, reklamní předměty a náklady na reprezentaci v účetnictví a daňovém systému ČR
PEŠOVÁ, Veronika
Hlavní cílem této diplomové práce bylo provést analýzu darů, reklamních předmětů a nákladů na reprezentaci z účetního a daňového pohledu. Dále řešit účetní a daňové případy na konkrétních případech z praxe a na závěr zhodnotit legislativní úpravu v této oblasti.
Sponzorství, dary a reklamy - účetní a daňové aspekty
FICOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá účetními a daňovými aspekty sponzorství, darů a reklam. V teoretické práci nejdříve charakterizuji sponzorství, dary a reklamu. Dále rozebírám, jak se tyto náklady účtují. Posledním bodem teoretické části jsou daňové aspekty těchto nákladů. Zde jsem se především zaměřila na dary z pohledu dárce. Zde detailně popisuji za jakých okolností si může fyzické nebo právnická osoba snížit základ daně o zákonné dary. V praktické části popisuji, jak se sponzorství, dary a reklama účtují u Jednoty, s.d. České Budějovice, také popisuji koho Jednota, s.d. České Budějovice sponzoruje a jaké formy reklamy využívá. V posledním bodě praktické části řeším vliv darů na daňový základ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.